Hüseyin Hilmi bin Saîd hazretlerinden sohbetler

 *Hüseyin Hilmi bin Saîd hazretleri buyuruyor ki:*


Abdülhâlık Goncdüvânî hazretleri, Silsile-i aliyye dendir. Silsileyi okurken; *Abdülhâlık Goncdüvânî mârifetler semâsında, dünyâyı aydınlattı hem Ârif-i Rîvegerî* diyoruz ya hani. 


Böyle, *Şiir* şeklinde olursa, akılda dahâ kolay kalır. Sırasıyla ezberlemek *Zor* olabilir. *İnde zikrissâlihîn tenzîl-ür rahme*. 


Yâni, evliyânın *İsmi* anıldığı yere *Rahmet* yağar. Bütün arkadaşlar müsâit zamanlarda toplanıp kitap okusunlar. *Kitap* okumak şartdır. Öğreneceğiz. 


İslâmiyetin en büyük düşmanı *Cehâlet* dir. Peygamber Efendimiz ne buyuruyor: *Beşikden mezara kadar ilim öğreniniz!* 


İlm öğrenmek farzdır. Farzları öğrenmek *Farz*, vâcibleri öğrenmek *Vâcib*, sünnetleri öğrenmek *Sünnet*, harâmları öğrenmek de *Farz* dır. 


Öğreneceğiz ki, sakınacağız. *Taleb-ül ilmi farîzatün alâ külli müslimin ve müslimetin* Ne demek bu?


Yâni, *Müslümânların, erkek olsun, kadın olsun ilim öğrenmesi farzdır* diyor Peygamber Efendimiz. 


Ben, *Yedi* yaşımdan beri okuyorum, hâlâ da okuyorum. *Kitap* okumadan duramıyorum, *Gece* okuyorum, *Gündüz* okuyorum. 


*Ehl-i sünnete* hizmet etmek, kime *Nasîb* olur bu zamanda? Bu, ne büyük *Ni’met* dir efendim. Bu ni’metin kıymetini bilelim. Rabbimize *Şükr* edelim. 


Bir müslümân, bizim *Kitapları* sevgi ve muhabbetle tutsa, o tutan *Eli* Cehennem ateşi yakmaz. *El* yanmayınca, *Vücûd* da yanmaz. 


Eskiden müslümânlar, *Günâh* işlememek için çırpınırlardı, korkarlardı. Şimdi, günâh bir yana, *Küfr* tehlikesi var. Bu zamanda, *Küfr’e* düşmek çok kolay. 


Onun için, her sabah ve akşam muhakkak *Îmân Duâsı* nı, yâni tecdîd-i îmânı ve *Nikâh Duâsı* nı okuyun kardeşim. Kitaplarımızda yazılı bunlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder