Hüseyin Hilmi bin Saîd hazretlerinden sohbetler

 *Hüseyin Hilmi bin Saîd hazretleri buyuruyor ki:*


Efendi hazretleri, bir gün bana bir *Kitap* verdi ve *Bunu oku, öğren ve bir nüsha da kendine yaz!* dedi. Ben de yazdım. *Elli* sayfa kadar bir *Defter* oldu. 


Şimdi içeride duruyor. *Murâd-ı Münzevî* hazretlerinin yazdığı, tasavvufu anlatan bir *Kitap* dı bu. 


O zamanlar tasavvuf *Yasak* olduğu için, anlatmakdan korkardı Mübârek. İsteseydi, bana iki üç günde o *Kitap* dakileri öğretirdi. 


*Evliyâ* demek, Allahü teâlânın *Sevgili* kulu demekdir. Büyükler öyle buyuruyor. Allahü teâlâ, *Tövbe* lerimizi kabûl etsin kardeşim. 


Allahü teâlâ, *Günâh* işleyip de, boynunu büküp *Tövbe* edenleri severmiş. Ama hiç günâh işlemeyip de, *Var mı benim gibi?* diyenleri sevmezmiş. 


*Kusur* suz insan olmaz. Onun için kusûrunu bilmek, bunun için üzülmek, *Tövbe* etmek olur. Hayâ, *Îmân* dandır. *Hayâ* ne demek? 


Utanmak, sıkılmak demek. Şimdikilerde hiç kalmamış. *Îmân* giderse, *Hayâ* da gider. Îmânı olan *Cennete* gidecek, *Fuhş* yapanlar ise *Cehenneme*.


Yaa, ömürlerimiz *Su* gibi akıyor kardeşim. *Hayât* ımız *Hayâl* oluyor. Bu hayâle gönül bağlıyanlara yazıklar olsun. Büyükler; *Âb-ı hayât, zulümâtda bulunur* buyuruyor. 


Yâni, *Hayât* suyu, *Şifâlı* su, karanlık, vahşî hayvanların yaşadığı ormanlarda bulunur. Onun için, o *Hayât* suyu nu, oradan gidip de almak tehlikelidir. Neden? 


Çünkü ortalıkda vahşî hayvanlar var. İşte islâmiyet de *Âb-ı hayât* dır, yâni *Hayât* suyu dur. İslâm düşmanları, mezhebsizler, gençlerin îmânını *Bozmak* için var güçleriyle uğraşıyorlar. 


Bunlara aldanmamak için hangi *Kitâbı* okuyacaksın? İşte bizim *Seâdet-i Ebediyye* ve sekizli kitaplarımız, hep *Doğru* kitaplardan, *Fıkh* kitaplarından alınmışdır. 


Bizim kitaplarımız, Allahü teâlânın *Sevdiği* kullarının yazılarıdır. *Ehl-i sünnet* âlimlerinin yazıları. Ben soranlara; *Bizim kitaplarımız çoook Kıymet li*, diyorum, çoook. 


Onlar da der ki: *Kendi kitâbını amma da beğeniyor*. Ben biliyorum öyle düşüneceklerini de cevap veriyorum. 


Diyorum ki: Çünkü bizim *Kitap* larımızın içinde, bana âit tek bir *Satır* yazı yok da, onun için *Kıymetli* dir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder