Yâdigâr mektûblar 6.mektûb

Salı 

Ve aleyküm selâm muhterem kardeşim Enver bey 

Mübârek Cum'a günü yazmış olduğunuz mektûbunuzu bugün aldım. Öğle ta'tilinde hemen cevâbını yazıyorum. Daha evvel de bir mektûbunuzu almışdım. Vâlideniz ile hayırlısı ile kavuşmanıza duâ ederim. Kuleli'den Mahmut Sağlam'dan mektûb aldım. Şimdi yalnız derslerine çalışsın. Başka bir şey ile meşgul olmasın. İkmâle kalırsa müteessir olurum. 

Atölyenin işleri ile üzülüyorsunuz diye müteessir oluyorum. Yoruluyorsunuz. Ben de sizin gibi bu işlerin acemisiyim. Şimdiki insanlar ile muâmele yapmak çok müşkil. 

Bizim Altay Bey'e verecek hiç paramız yok. O da beraber hesâb görürken vergiyi zaten 3.000 liraya düşürmüşdük. Fakat Bayram Usta'nın faturasından 6 bin lira kadar kesecektik. Şimdi demek ki 3 bin 500 liradan fazla kesemeyeceğiz. 2000 liralık fatura daha keserse iş hallolur. Kendisinden ricâ ederim. Bayram usta bize sormadan niçin fazla fatura kesmiş? O fatura defterini biz alarak ona emânet bırakdık. Yalnız bize fatura kesecekdi. Az miktarda hârice kesecekdi. Bunları kendisine sorunuz ve müteessir olduğumu, bizi zarara sokduğunu söyleyiniz.

Bayram usta yine başka yerlere gidiyor mu, işten ayrılıyor mu? Ayrılıyor ise son ihtâr ediniz. Fatura mes'elesinden aksi konuşursa, işçi çıkarsa, bize sormadan birisini almasın ve müezzin Ziyâ Efendi'nin kardeşini getirirsiniz ve kendisine sıkı tembih edin de Bayram usta ile iyi geçersin. Bir ay sonra Bayram usta'yı çıkarırız. Atölyeyi ona teslim ederiz. Fakat siz güveniyor iseniz teslim ederiz.

Cümlenize selâm ve duâlar eder duâlarınızı beklerim efendim.

Hilmi 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder