Hazret-i Ebû Bekr'in (radıyallahü anh) ilk hutbesi

Hazret-i Ebû Bekr'in (radıyallahü anh) sakal-ı şerifi

 - Hazret-i Ebû Bekr'in (radıyallahü anh) ilk hutbesi: " Ey insanlar, sizin en iyiniz olmadığım halde sizin başınıza geçmiş bulunuyorum. Vazîfemi yollu yoluna ifâ edersem, bana yardım ediniz. Yanılırsam, bana doğru yolu gösteriniz. Doğruluk emânet, yalancılık hıyânettir. İçinizdeki zaif, hakkını alıncaya kadar, benim nazarımda kuvvetlidir. İçinizdeki kuvvetli, ondan başkasının hakkı alınıncaya kadar zaifdir. Bir millet Allah yolunda cihâddan fâriğ olursa [yapmazsa] , o millet zillete düçâr olur. Bir millette fenâlık revâc bulursa, o milletin hepsi belâya uğrar. Ben Allaha ve Peygambere isyân edersem, sizin de bana itâatiniz lâzım gelmez. Haydi namaza. Cenâb-ı Hak cümlenizi rahmetine lâyık eylesin!"

[Son halkalar ve Seyyid Abdülhakîm Arvâsî'nin Külliyatı, 2.cild,sf:403] 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder