Fiyâtları düşüren de yükselten de Allahü teâlâdır

 Tabî, Allahü teâlâ akl vermiş, akla uygun hareket edeceğiz efendim. Akla uygun hareket etmezsek, o zemân cezâsını buluruz. Allahü teâlâ Kur'ân-ı kerîmde bunu bildiriyor. Meâlen, "Kullarım, bana karşı muâmelelerini, hareketlerini bozmadıkça, ben de onlara gönderdiğim ni'meti değişdirmem. Ama azgınlık edip de doğru yoldan ayrılırlarsa, ben de ni'metlerini keserim [kısarım], azaltırım" [Enfâl: 53] buyuruyor. Diğer bir âyet-i kerîmede de meâlen, " Eğer beni unutursanız maîşetinizi sıkarım" [Tâhâ: 124] buyuruyor. Enflasyon düşecekmiş! Kim düşürecek enflasyonu? Kimse düşüremez o enflasyonu. Çünki, fiyâtları tespit eden Allahü teâlâdır. Peygamber "sallallahü aleyhi ve sellem" Efendimiz zemânında ba'zı münâfıklar pazarda hîle yapmışlar. Eshâb-ı kirâm da Peygamber Efendimize şikâyete gelmişler, "Ya Resûlallah! Münâfıklar hîle yapıp, fiyâtları artırarak bize satış yapıyorlar. Köylüler gelince fiyâtı artırıyorlar, çoluk çocuk gelince fiyâtı artırıyorlar. Siz bir fiyât koysanız" diye arz ediyorlar. Peygamber Efendimiz ne buyuruyor? "Ben fiyât koyamam, fiyâtları Allahü teâlâ koyar." Yiyecek maddeler üzerine sâbit fiyat koymaya, narh koymak derler. Narhı Allahü teâlâ kor." Fiyâtları düşüren de yükselten de Allahü teâlâdır. Cenâb-ı Hak müslimânları muhâfaza eder. Elhamdülillah, biz çok râhatız kardeşim. Rabbimiz, o kadar ni'met veriyor ki, ilâve birşey istemeye utanıyoruz.

Hüseyn Hilmi Işık "rahmetullahi teâlâ aleyh"

[Unutulmaz nasîhatlar, 1.cild, sf: 69-70]

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder