Adem aleyhisselam ve Muhammed aleyhisselam

 Adem aleyhisselam kırkbin evladını gördü.


Vefatına yakın oğlu Şit aleyhisselamı çağırdı huzuruna: 

- Ya Şit! 

- Buyur baba. 

- Sana beş vasiyetim var. 

- Emret babacığım! 

- Bir, dünyaya gönül bağlama! 

İki, bir iş yaparken, sonunun nereye varacağını düşün! 

Üç, kadın sözüyle hareket etme! Çünkü onlar hissi  davranırlar.

Dört, bir işe başladığında, kalbine sıkıntı gelirse o işi yapma! Beşincisi ve en mühimi, alnında parlayan “Nur”, ahir zaman Peygamberi Muhammed Mustafa’nın “sallallahü aleyhi ve sellem” nurudur. 

Bu Nuru iyi muhafaza et!

Oğlu Şit aleyhisselam; 

- Baş üstüne babacığım! dedi.Ve sordu peşinden: 

- Babacığım! Muhammed aleyhisselamdan çok bahsediyorsun. Allah katında sen mi kıymetlisin, O mu? 

- O kıymetli evladım. 

- Neden babacığım? 

- Çünkü Cenâb-ı Hak, bana vermediği altı fazileti 

Onun ümmetine verdi oğlum.

Şit aleyhisselam merak etti: 

- Onlar nedir babacığım? 


🥀Birincisi, Hak teâlâ bir hatamdan dolayı beni Cennetten çıkardı. Onun ümmeti çok günah yapsalar da yine Cennetine alır.


🥀İkincisi, benim hatamı, bütün yer ve gök ehli duydu. 

O ümmetin binlerce günahını örter, göstermez.


🥀Üçüncüsü, beni, bir hatam sebebiyle Havva’dan ayırdı. 

Onun ümmetini, binlerce günahları olsa da, eşlerinden ayırmaz.


🥀Dördüncüsü, ben üçyüz yıl ağladıktan sonra tövbem kabul olundu. Onlar ise sadece pişman olsalar, affolurlar.


🥀Beşincisi, ben bir hata işlemekle, üzerimden Cennet elbisesi alındı. Onlar, nice günahlar işlese de elbiseleri alınmaz.


🥀Altıncısı, bana, tövbem kabul olunması için 

Arafat’a gitmem emrolundu. 

Onlar ise gönülden pişman olup, 

“Affet ya Rabbi!” deseler, Hak teâlâ; “Affettim!” buyurur.

Son olarak; - Ey evladım! Ecelim yaklaştı. 

Benden sonra halifem ol! 

buyurdu.Ve ruhunu teslim etti.


Kaynak : (Mekâsıdu’t Tâlibiyn)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder