EVLAD-I RESULDEN GÜNÜMÜZE HAYATÎ ÎKAZ

66 yıl önce cereyan eden şu hatıra, bugün için de önemli dersler içermektedir.

1950 seçimleriyle birlikte, dinsizlik ve diktatörlük dönemini geride bırakan Türkiye; hürriyet ve refahı doyasıya yaşamış ve şimdi olduğu gibi bu önemli değerler kanıksanmıştı! 1957 seçimleri öncesinde CHP'nin algı operasyonlarının etkisinde kalan bazı muhafazakârlar, pahalılıktan şikâyet ediyor, "DP'ye mesaj vermekten" bahsediyordu!

Silsile-i Âliyye'den Seyyid Fehim Hazretlerinin oğlu olan ve bölgede büyük bir itibarı bulunan Van Müftüsü Seyyid Nizameddin Efendi, 1957 seçimleri öncesinde, bir mecliste; CHP'nin din düşmanlıklarını anlatmış, "Halk Partisi'ne karşı birlik ve beraberlik içerisinde olmak gerekir. İman selametimiz için Demokrat Parti ve Menderes desteklenmelidir" demişti. Kendisini dinleyen ve DP'ye mesaj verilmesi gerektiğini düşünenlerden biri "Ama efendim, hayat da çok pahalandı. Soğan 1 lira idi, 10 lira oldu" diye şikâyet edince, Nizameddin Efendi celallenmiş ve "Evladım, evladım... Biz diyoruz iman, sen diyorsun soğan..." cevabını vermişti.

Günümüzdeki "mesajcılara" 66 yıl önce verilmiş; tokat gibi bir cevap...

Not:

Bu blogun admini olarak 2014 yılında Seyyîd Abdülhakîm Arvâsî hazretlerinin ve Mekki Efendi'nin torunlarından birini çalıştığı İhlas Pendik/İstanbul biriminde ziyaret etmiştim. Sohbetin bir yerinde dedesi Mekki Efendi'nin oyların bölünmemesi için oyu en fazla olan sağda merkez parti hangisiyse müslümanların onu desteklemesi gerektiğini söylemişti. Bu vesileyle bunu burada bahsetme gereği duydum. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder