Minah-16 :
Müridin
rabıtası tam olursa hayattaki şeyhinin ruhaniyetinden iyi bir şekilde
feyiz alır. Rabıtası tam olan müridin, şeyhinin vefatından sonra başka
bir şeyhe gitmesine gerek yoktur. Rabıtası tam olmayanın, şeyhi vefat
ettiğinde başka bir şeyhe gitmesi gerekir.
Minah-17 :
Gavs
(k.s) H.z ; Rabıtanın önemini ve gerekliliğini belirtmek için :
''Rabıtaya devam ediniz, rabıtaya devam ediniz, rabıtaya devam ediniz
!...'' buyurur ve rabıtayı çok tavsiye ederdi.
Minah-18 :
Müridin hallerinden ekseriya ilk sorulan rabıtanin husülüdür. (Rabıtanın husülü ; Mürşidin suretinin göz önüne gelmesidir.)
Minah-19 :
Mürid için bid'at ikidir. Şeriattaki bid'at, tarikattaki bid'at. Mürid için tarikattaki bid'at daha tehlikelidir.
Minah-20 :
Mürid tarikattan iki türlü çıkar. Birincisi büyük günahlarda ısrar, ikincisi '' ben tarikattan çıktım demektir.''
Atiye - 8 :
Onaltıncı minahta geçen rabıtadaki istikametten murad manevi rabıtadır.
Gavs (ks) : Şeyhinden rivayet ederek : ” Vefatından sonra şeyhinden
feyz almaya kabiliyetli olan rabıta-i manevi makamı olandır. Yani
devamlı olarak rabıta-i manevi yapabilendir. Rabıta-i maneviyi bazen
yapabilen değildir.”
Onsekizinci minha
hakkında buyurdu : ” Şeriatın en mühim ameli namaz olduğu gibi,
tarikatında en mühim ameli de rabıtadır. Çünkü her ikisi de, Allah
(c.c)’ın huzurunda durmayı kapsar.”
Peygamber Efendimiz Hadis-i Şerifte şöyle buyurmuştur:
” Kıyamet gününde kulun ilk hesap verecek olduğu şey namazdır.”
(Bu nedenle mürid tarikattan çıkmaya niyet ederse çıkmış olur. Şafii
mezhebine göre namazın içinde namazdan çıkmaya niyet eden velev ki
hareket yapmasa dahi namazı fasid olur. (İane-tül-talibin 1/204)
Tarikatta tıpkı bunun gibi mürid çıkmaya niyet ederse çıkmış olur. Bu
konuda Minah 20′ye bakınız.)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder