Bedensiz bir güzel gördüm efendim

Bedensiz bir güzel gördüm efendim 
İlikten damardan kandan içeru 
Cânân illerinden sordum efendim 
Bir cân vardır gizli candan içeru 

Niceleri vardır hicran gölünde 
Çok Mansurlar vardır zülfün telinde 
Hakîkat şehrinde cânân ilinde 
Bülbüller var o gülşandan içeru 

"Kün fekân" emriyle döner bir dolâb 
Öğüdür âlemi misl-i âsiyâb 
İnceden incedir olunmaz hisâb 
Çok hikmet var "Kün fekân" dan içeru 

Geçmeyenler bilmez çarh-ı çenberi 
İçmeyenler bilmez âb-ı Kevseri 
Bir gece Pîrimden aldım haberi 
Mekân vardır lâ-mekândan içeru 

Gül bülbülü gördü çıktı kabından 
Bülbüller uyandı kalktı hâbından 
Pervaneler geçti âteş babından 
Azm eyledi gülistandan içeru 

Bu ne ayrılıktır bu ne iftirâk 
Benlik irâdesin elinden bırak 
Her neye bakarsan Hak gözüyle bak 
Gör neler var bu ekvândan içeru 

Pîr-i Sâmî gibi bâtın sultânı 
Ârif-i billahtır yoktur akranı 
Reşâdet babından açmış meydânı 
Çok merdân var o meydândan içeru 

Salih ne yatarsın uyan dediler 
Sıdk ile Allah'a dayan dediler 
Hak gizli değildir ayan dediler 
Çok ihsan var bu ihsandan içeru

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder