Bir sözünde sâdık yâr bulamadım


Bu kesret âlemin seyrân eyledim 
Sabırdan bir büyük kâr bulamadım 
Gezdim çâr-kûşeyi devrân eyledim 
Sabırdan bir büyük kâr bulamadım 
Bir sözünde sâdık yâr bulamadım

Sûret-i beşerde kaldım nikâbda (1)
Sebu'l-Mesânide ümmü'l-kitâbda 
Bend oldu sefînem kaldı girdâbda (2) 
Sabırdan bir büyük kâr bulamadım
Bir sözünde sâdık yâr bulamadım

Bir zaman bekledim gülsen bağını
Göremedim andelîbin çağını 
Cânân çekmiş gider yar otağını 
Sabırdan bir büyük kâr bulamadım 
Bir sözünde sâdık yâr bulamadım

Ötmez cân bülbülü açılmaz güller 
Bozuktur perdeler kırılmış teller 
Gideceğim yâre bağlanmış yollar 
Sabırdan bir büyük kâr bulamadım 
Bir sözünde sâdık yâr bulamadım

Kahraman olanlar hasmını basdı 
Kemân-keş olanlar yayını asdı
Bilmem nedir bende feleğin kasdı 
Sabırdan bir büyük kâr bulamadım 
Bir sözünde sâdık yâr bulamadım

Beni taşlamayın canım kardaşlar 
Dokunur başıza attığız taşlar 
Hazret-i Hak kendi bildiğin işler
Sabırdan bir büyük kâr bulamadım 
Bir sözünde sâdık yâr bulamadım

Salih gibi vardır çok ehl-i diller 
Pîr-i Sâmî bahçesinde bülbüller 
Solmaz şükûfeler dikensiz güller 
Hîç bir goncasında hâr bulamadım 
Sâmî gibi sâdık yâr bulamadım

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder